#12 "Niezbędnik obserwatorów gwiazd" Matthew Quick


Autor: Matthew Quick
Tytuł oryginału: Boy 21
Wydawnictwo: Wydawnictwo Otwarte
Rok wydania: 2013
Liczba stron: 320
Nasza ocena: 5/6

Witajcie w Belmont, gdzie rządzą czarne gangi oraz irlandzka mafia (zależy od dzielnicy) i gdzie mieszka Finley. Jego dziadek nie ma obu nóg, ojciec pracuje na nocną zmianę, a matka zginęła w okolicznościach, o których nikt nie chce mówić. Finley też nie chce mówić – odzywa się tylko wtedy, gdy musi. Woli grać w koszykówkę. Jedyną osobą, która rozumie Finleya, jest jego dziewczyna Erin. Oboje co wieczór spotykają się na dachu jego domu, patrzą w gwiazdy i marzą o tym, aby wydostać się z piekła, jakim jest Belmont. Pewnego dnia trener Finleya prosi go o dziwną przysługę…


"Zaraz się dowiem co się stało z mamą Białego Królika. To napięcie. ^^ "


 I mnie, i Gaviotę od początku poraziło to, że nie wiedziałyśmy o co chodzi. I to jest chyba klucz do tego, dlaczego ta książka jest tak dobra: nic do końca nie było jasne, przez co czytało się szybciej i w wielkim napięciu. Nim się zorientowałam nastąpił koniec- jak dla mnie zbyt szybki i zbyt gwałtowny, choć wiem, że dalsze zdania byłyby niepotrzebne i zepsuły całą lekturę. A bez nich książka jest wyjątkowa.
 "Quick zbudował świetną historię osadzona w dobrym czasie i dobrym miejscu. Stworzył postacie, których sama nie wymyśliłabym po ciężkich staraniach"- napisała Gaviota i ma rację. Wszystko jest tam gdzie trzeba i kiedy trzeba. Akcja od początku delikatnie, ale stanowczo zmierza do punktu kulminacyjnego, który jest niezwykły i nieprzewidywalny.
 Nie chcemy zdradzać fabuły, więc powoli zmierzam ku końcowi.
 Ta lektura jest zupełnie inna niż książki, które dotychczas czytałam, ale bardzo mi się podoba. Nie jest błaha. Jest o "czymś". O umiejętności radzenia sobie ze stratą (według mnie). 
Obie uważamy, że warto po nią sięgnąć, bo zasługuje na uwagę.

P.S. 
Niektóry mówią, że kończy się szczęśliwie. Ja nie do końca się z tym zgadzam.
~Księżycowa Pani

Komentarze

  1. Sięgnę na pewno, już kupiłam swój egzemplarz:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja po zakupie bardzo długo zwlekałam z przeczytaniem tego dzieła. :D I teraz radzę Ci, abyś zaczęła czytać jak najszybciej.
      ~Księżycowa Pani

      Usuń
  2. Miałam zamiar to kupić, ale tak wyszlo, że dalej nie mam ;c

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrobię tu małą reklamę i podam Ci stronkę, na której ja często kupuję tanie książki, może ta też będzie. :D
      aros.pl
      A jak nie chcesz jej kupić, to może poszukaj w bibliotece? c:
      ~Księżycowa Pani

      Usuń
  3. Niedawno przeczytałam, nie ukrywam, że w mgnieniu oka. Zamknęłam się w pokoju razem z cieplutkim kocykiem, liczyłam na to, że przebrnę przez kilka rozdziałów i odłożę ją na półkę, jednak nieoczekiwanie nie mogłam się od niej oderwać. Polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak wiecie z mojej recenzji książka bardzo mi się podobała. Dobrze, że nie tylko ja czułam to napięcie. A o zakończeniu myślałam przez kilka dni. Wszystkie wydarzenia działy się trochę za szybko.

    OdpowiedzUsuń
  5. Na pewno po nią sięgnę. ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Książka, o której myślę już od jakiegoś czasu i tak się zastanawiam - przeczytać czy nie? Ale chyba w końcu ulegnę i przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Już samo wyświetlenie przez Ciebie tego posta jest dla nas ogromną nagrodą. Komentarz jest jak prezent pod choinką. Każdy jest przez nas czytany i doceniany. Dziękujemy!

Popularne posty z tego bloga

"Poradnik pozytywnego myślenia" Matthew Quick

Postanowienia na 2015 rok. ^-^

Konkurs!