#16 "Morderstwo na polu golfowym" Agatha Christie

Autor: Agatha Christie
Tytuł oryginału:
The Murder on the Links
Wydawnictwo:
Wydawnictwo Dolnośląskie
Rok wydania:
1999
Liczba stron:
219
Moja ocena:
5+/6



Tajemniczy list z wezwaniem o pomoc, owszem, zrobił wrażenie na Herkulesie Poirocie. Jednak o wiele większe wywarł na nim skreślony niewprawną ręką dramatyczny dopisek o treści: "Na litość boską, niech pan przyjedzie".
Detektyw wyrusza w podróż, jednak gdy dociera na miejsce, nadawca listu, pan Renauld, już nie żyje. Podejrzanych w tej sprawie nie brakuje - żona, syn, kochanka - jednak Poirot wątpi, by rozwiązanie było tak proste. Kolejna zbrodnia potwierdza jego obawy...
źródło: www.lubimycztac.pl  


Cóż ja mogę napisać o królowej tajemnic, czego jeszcze nie wiecie?

Kolejna, trzecia książka mistrzyni gatunku, jaką miałam okazję przeczytać. Co prawda, prosiłam o "Morderstwo w Orient Expresie", ale pani bibliotekarka jest bardzo sympatyczna, więc jestem skłonna wybaczyć jej tę pomyłkę. 

Historia przedstawiona w utworze zaczyna się od tego, jak Hastings spotyka w pociągu pewną młodą damę. Następnego dnia mężczyzna wraz z przyjacielem Herkulesem Poriotem odczytuje list od niejakiego monsieur Renaulda z prośbą o ratunek...

Akcja toczy się bardzo płynnie. Występuje sporo zwrotów akcji - nie za dużo, nie za mało, bo to w zasadzie nie sama akcja w utworach Christie buduje napięcie. To przede wszystkim wątek główny sprawia, że nie ma się ochoty pozostawić książkę niedokończoną. Jeżeli chodzi o mnie to nieczęsto zdarza się, że główne postaci i wątki przykuwają całą mą uwagę, ale w tym wypadku nie ma się co dziwić - mówimy o królowej. 

Kolejną rzeczą, na którą chcę zwrócić uwagę, jest precyzyjność autorki. Póki co miałam okazję poznać zaledwie namiastkę jej talentu, ale już wiem, że każda postać, każda cecha postaci w utworach Christie nie jest przypadkowa. Wszystko. Każdy, nawet najmniejszy szczegół jest kluczowy do rozwiązania tajemnicy.

I jeszcze jedno. Nie mogę się nadziwić w jak zgrabny sposób autorka przedstawia istotę ludzką. Ten brak doskonałości. Coś niesamowitego!

Reasumując - jestem pod wielkim wrażeniem tego utworu. 

Polecam każdemu, kto lubi świat intryg, tajemnic, zbrodni. 

~GAVIOTA

Komentarze

  1. Nie czytuję Agaty Christie niestety :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam do spróbowania!
      Pozdrawiam :)
      ~Gaviota

      Usuń
  2. Bibliotekarka bardzo się nie pomyliła. W obu tytułach występuje bowiem kluczowe słowo "morderstwo":D Co do książki, nie czytałam jeszcze żadnego tytułu autorki, ale już dwie pozycje zagrzewają miejsce na półce, więc na pewno w przyszłości po nie sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życzę udanej przygody z utworami Christie!
      ~Gaviota :)

      Usuń
  3. Uwielbiam Christie! Jest niesamowita, potrafi tak szczególnie wprowadzić czytelnika w swój świat, potrafi tworzyć misterne tajemnice, po tę książkę jeszcze nie sięgałam, ale widać, że warto!

    http://dzikie-anioly.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Agatha Christie to mistrzyni, najlepsza współczesna autorka i do tej pory nie znalazł się nikt, kto by jej dorównał. Przeczytałam już chyba 40 kryminałów jej autorstwa, ale z każdym kolejnym zadziwia mnie, wspomniana przez Ciebie, precyzyjność, a także pomysłowość. "Morderstwo na polu golfowym" to może nie jej najlepsza powieść, ale ja lubię wszystkie, gdzie pojawia się Poirot :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja dopiero poznaje twórczość Agathy Christie. Morderstwo na polu golfowym" jeszcze nie czytałam, ale niedługo również wybieram się do biblioteki, dlatego dobrze wiedzieć czego szukać :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Już samo wyświetlenie przez Ciebie tego posta jest dla nas ogromną nagrodą. Komentarz jest jak prezent pod choinką. Każdy jest przez nas czytany i doceniany. Dziękujemy!

Popularne posty z tego bloga

"Poradnik pozytywnego myślenia" Matthew Quick

Postanowienia na 2015 rok. ^-^

Konkurs!